Social Tools – aplikacje społecznościowe

Aplikacje społecznościowe – Facebook, Google Plus, NK

Tych, których nie stać na stworzenie własnej i dedykowanej aplikacji na Facebooka z pewnością zainteresują rozwiązania abonamentowe. Najpopularniejsze mechanizmy aplikacji dostępne są za stosunkowo niewielkie pieniądze, dając moderatorowi szansę na urozmaicenie swojego fanpage’u. Jak działają tego typu narzędzia?

Dostępne aplikacje:

Wśród najpopularniejszych rozwiązań królują aplikacje konkursowe – zdjęciowe oraz tekstowe, programy wysyłające bony / kupony promocyjne i rabatowe, formularze kontaktowe, quizy oraz generatory cytatów. Bardziej rozbudowane aplikacje pozwalają na dodawanie filmów, prowadzenie chatów oraz wysyłanie newsletterów do zarejestrowanych na Facebooku fanów.

Jak działają?

Poprzez rejestrację na specjalnym serwisie oferującym rozwiązania abonamentowe, użytkownik otrzymuje dostęp do własnego panelu administracyjnego, z poziomu którego może on zarządzać uczestnikami konkursu oraz samodzielnie tworzyć proste promocje. Aplikacja pozwala na dodanie pól tekstowych oraz zdjęć, za pomocą klasycznego edytora tekstów. Utworzenie aplikacji wymaga tylko udostępnienia jej na swoim profilu, bez konieczności posiadania fachowej wiedzy o czysto technicznych aspektach działania programu.

Dostępne opcje:

Rozwiązania abonamentowe utrzymywane są na zewnętrznych serwerach dostosowanych do potrzeb Facebooka. Użytkownik, opłacając stosowną ratę może przez określony czas (7 dni lub miesiąc) korzystać z danej aplikacji. Dodatkowe opłaty pozwalają na rozszerzenie funkcjonalności programu, np. umieszczenie specjalnej zakładki konkursowej na profilu, ustanowienie ograniczeń dostępu do aplikacji (tylko dla fanów / osób pełnoletnich), dodawanie własnych pól konkursowych i modyfikowanie aplikacji oraz dostęp do własnego CSS-a.

Korzyści:

  • Na pierwszym miejscu jest to z pewnością korzyść ekonomiczna. Aplikacje abonamentowe są kilkakrotnie tańsze, niż tworzenie od podstaw dedykowanych programów.
  • Łatwość w obsłudze – aplikacje pozwalają na samodzielnie tworzenie i modyfikowanie konkursów / promocji. Ich przygotowanie oraz uruchomienie nie wymaga posiadania fachowej, programistycznej wiedzy.
  • Szybkość – wystarczy tylko zapłacić abonament, by chwilę potem otrzymać dostęp do panelu administracyjnego i uruchomić własną aplikację.
  • Czas – niekiedy potrzebujemy aplikację na krótką akcję konkursową. W tym przypadku korzystanie z rozwiązań abonamentowych, które będą działały w ramach profilu przez określony czas, po prostu się opłaca.

Wady:

  • Przede wszystkim – brak dostosowania do potrzeb klienta. Aplikacja abonamentowa ma z góry określoną mechanikę oraz szablon. Żadne dodatkowe modyfikacje ujęte w podstawowej cenie abonamentu nie są możliwe. Funkcjonalność można nieznacznie rozszerzyć lub zmienić po dokonaniu dodatkowej opłaty.
  • Brak możliwości zarządzania aplikacją – nie każda z nich pozwala na administrowanie użytkownikami, biorącymi udział w aplikacji. Ma to kolosalne znaczenie w przypadku spamerów oraz użytkowników fikcyjnych, którym dostęp do aplikacji nie zawsze uda się zablokować.
  • Brak dodatkowych narzędzi – aplikacje dedykowane pozwalają na tworzenie bazy użytkowników i eksportowanie jej do plików CSV – aplikacje dedykowane bardzo rzadko mają taką możliwość.
  • Branding – aplikacje abonamentowe są obrandowane logo firmy, która je utworzyła. chociaż można dodać do nich swój key visual w zakładce powitalnej, to jednak nadal pozostają one dziełem swoich autorów.

 

Categories: Aplikacje, Facebook

Leave a Reply