Social Tools – aplikacje społecznościowe

Aplikacje społecznościowe – Facebook, Google Plus, NK

Tym, co przyciąga na portale społecznościowe jest nie tylko możliwość kontaktu ze swoimi znajomymi, lecz także okazja do skorzystania z wirtualnej rozrywki. Społeczność NK składa się już z 3,5 mln graczy, zaś wiele z nich zgromadziło już wielomilionowe grono użytkowników.
Chociaż zgodnie z pierwotną koncepcją NK miała pełnić funkcję komunikacji, rosnąca popularność Facebooka zweryfikowała te założenia. Wzorem konkurenta umożliwiono więc kontakt w czasie rzeczywistym, zaś użytkownikom portalu zaoferowano także aplikacji na nowe platformy, m.in. telefony komórkowe, a także elementy rozrywkowe w formie gier.

Te ostatnie dają fanom możliwość rywalizacji oraz ciągłego porównywania swoich osiągnięć. Nic więc dziwnego, że spośród niecałej setki tytułów , aż15 to aplikacje, które zgromadziły społeczności graczy przekraczające milion użytkowników. Najpopularniejsza z nich to Pet Party, którą zgromadziła blisko 4 mln entuzjastów. Nie mniejszym powodzeniem cieszą się: Icy Tower, Wiejskie życie, Wyspa Przygód, Świat wg Zombie oraz PGR.

Cechą wspólną najpopularniejszych gier jest zdolność do wysokiego angażowania użytkowników, oraz skupienie ich społeczności wokół grup tematycznych. Takie funkcjonalności to doskonała nisza dla reklamodawców – popularne aplikacje pozwalają na placement produktu czy marki, zaś portal daje również możliwość przygotowania gry sponsorowanej, związanej ściśle z marką czy produktem. Wzorem Facebooka rozwiązanie to jest możliwe dzięki udostępnieniu API portalu dla zewnętrznych programistów.

Chociaż z biznesowego i marketingowego punktu widzenia NK oferuje mniej funkcjonalności, niż Facebook, warto zastanowić się nad wykorzystaniem jej potencjału. Portal daje bowiem dostęp do wielomilionowego rynku polskojęzycznych konsumentów.

Categories: NK

Leave a Reply