Social Tools – aplikacje społecznościowe

Aplikacje społecznościowe – Facebook, Google Plus, NK

Połączenie augmented reality, mediów społecznościowych oraz geolokalizacji? Kiedyś taki (egoztyczny) koktajl stanowił marzenie, dziś coraz częściej staje się rzeczywistością. Z tego typu mieszanką  możemy spotkać się w grach geolokalizacyjnych, w których rywalizacja rozgrywa się na Facebooku.

Jak działają systemy augmented reality bazujące na danych geolokalizacyjnych? Wykorzystując moduł GPS urządzenia mobilnego, określana jest dokładna lokalizacja użytkownika. By „rozszerzyć” rzeczywistość, wystarczy sierować aparat w urządzeniu na dany obiekt, ulicę czy budynek. Program sam automatycznie wyświetla na ekranie informacje o danym obiekcie.

Z bardzo ciekawego połączenia Facebooka, rozszerzonej rzeczywistości oraz geolokalizacji skorzystali twórcy kampanii Buffer Busters przeprowadzonej dla niemieckiego Vodafone.

W grze miejskiej, je uczesnicy korzystali z mapy do lokalizacji przeciwników, których  można było zobaczyć we wskazanym miejscu, tylko i wyłącznie za pomocą aplikacji Augmented Reality. Za złapanie przeciwników, użytkwonicy zdobywali punkty, zaś wirtualny ranking ich dokonań był publikowany na Facebooku.

A oto jak wyglądała cała gra: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2evfhX-TVOA

Categories: Aplikacje, Facebook

Leave a Reply