Social Tools – aplikacje społecznościowe

Aplikacje społecznościowe – Facebook, Google Plus, NK

Nawet liczący kilka tysięcy użytkowników fanpage jest martwy, jeżeli nie jest na nim prowadzona efektywna komunikacja.   W jaki sposób oraz kiedy tworzyć content, by ten efektywnie zaangażował naszych fanów?

Wytyczne pochodzą z raportu Budy Media – amretykańskiej firmy zajmującej się marketingiem społecznościowym.

 

  • Redagowanie postów:  Analiza treści wykazała, że im dłuższe są posty, tym mniejsza jest szansa, że zaangażują one fanów. Najlepiej więc publikować krótkie wpisy do max 80 znaków,  np. w formie pytań lub opcji wyboru.
  • Linkowanie:  Najlepsze efekty komunikacyjne można osiągnąć podając pełne adresy URL.
  • Czas:  Najlepiej, by posty pojawiały się na tablicy pomiędzy  10 a 16,  (w tzw. „godzinach pracy”).  Drugą alternatywą są godziny wieczorne -  tu wzrost zaangażowania fanów wynosi nawet 20%. Wszystko dlatego, że wiele osób sprawdza swoje konta na Facebooku wieczorami i nocą.

Godziny umieszczania postów

  • Dni tygodnia: Badania wykazały, że im bliżej końca tygodnia, tym fani chętniej odpowiadają  na posty.  Najbardziej angażują posty czwartkowe, piątkowe i niedzielne (w czwartki i piątki zaangażowanie wzrasta o 18%). Najmniej – posty publikowane w soboty, środy, poniedziałki i wtorki. Wyniki mogą się jednak nieco różnić w zależności od branży;

Dni umieszczania postów

  • Treści:  im jest ona prostsza i krótsza,  tym lepiej. Posty powinny być konkretne, zawierające komunikaty w prost. Co ciekawe,  posty, które kończą się pytaniem, uzyskują o 15% większy wskaźnik zaangażowania niż inne. Pytania, które zaczynają się od “Gdzie”, “Kiedy” i “Czy” angażują najbardziej, podczas gdy te z “Dlaczego”, “Kto” i “Jak” są często odbierane jako zabierające za dużo czasu, a często nawet stanowiące swego rodzaju wyzwanie. Co ciekawe, pytania zamknięte (zaczynające się od “Czy”, na które można odpowiedzieć “tak” lub “nie”), generują największą ilość “lajków” – fani często traktują wciśnięcie przycisku “Lubię to!” jako odpowiedź na tak.
Categories: Aplikacje, Facebook

Leave a Reply