Social Tools – aplikacje społecznościowe

Aplikacje społecznościowe – Facebook, Google Plus, NK

Administrowanie stroną na Google plus nie odbiega znacząco od zarządzania stroną na Facebooku. Korzystając jednak z funkcji serwisu, oraz łącząc je z innymi usługami Google, możemy szybko wypromować treści bez większych nakładów marketingowych.  Jak więc redagować firmowy profil, by działania były jak najbardziej efektywne?

Z czego składa się strona na Google Plus?

Najprościej wygląd strony na Google Plus podzielić na sekcje.

Strona domowa w centralnej części posiada „Strumień”- miejsce gdzie publikowane są nasze wpisy, linki, miniatury zdjęć, odnośniki do aplikacji. To przestrzeń, która wyświetla się naszym znajomym, chociaż odpowiednio ustawiając opcje prywatność, część wpisów możemy utajnić przed niektórymi osobami.

Strona domowa posiada również avatar (zdjęcie / grafikę np. z naszym logo) oraz swoją unikalną nazwę. Z poziomy tej strony możemy wejść do innych opcji naszego profilu.

Zdjęcia – to kolejna sekcja, gdzie znajdziemy nie tylko publikowane przez nas grafiki, ale także zdjęcia otagowane nazwą naszej strony, a dodawane np., przez naszych znajomych. W ramach tej sekcji możemy również tworzyć galerie zdjęć lub albumy.

Sekcja profil – to dział pozwalający nam na zarządzanie stroną – wirtualny kokpit z poziomy którego możemy nadawać poszczególnym wpisom poziom prywatności, zarządzać kręgami znajomych, treścią na stronie i wiele innych

Kręgi – sekcja zawierająca wykaz osób, które obserwują nasz profil poprzez dodanie strony do swoich kręgów. Sekcja ta pozwala nie tylko na przegląd użytkowników, ale także na zarządzanie osobami – np. dodawanie lub wykluczanie użytkowników.

Ustawienia

Każda nowa strona założona w ramach serwisu Google plus posiada już od początku pewne ustawienia domyślne, które możemy modyfikować wedle własnego uznania. Pozwala to na większą personalizację strony oraz nadawanie szczególnych uprawnień niektórym użytkownikom, lub publikowanym w strumieniu treściom.

Ustawienia ogólne:

Pozwalają na określenie m.in., którzy z użytkowników mogą komentować i widzieć nasze posty, kto może dodawać znaczniki i tagi do naszych wpisów,kto może oznaczać nasza stronę na zdjęciach, lub dodać nasze konto do usługi hangouts. Korzystając z tych ustawień, możemy wskazać np. tylko administratorów strony, lub osoby należące do wybranego kręgu / kręgów.

Ustawienia ogólne pozwolą również na wskazanie adresu e-mail, na który mają być przesyłane powiadomienia, dostosowanie kręgów, ustawienie prywatności publikowanych zdjęć, oraz skasowanie samej strony.

Zarządzanie stroną

Google plus pozwala dodać aż 50 administratorów strony. Takie osoby mogą swobodnie zmieniać ustawienia profilu, treści, zdjęć, oraz zarządzać użytkownikami. Właściciel strony, czyli osoba która ją założyła może dodawać lub usuwać administratorów, skasować stronę, a także przekazać ją nowemu właścicielowi.W tych dwóch ostatnich kwestiach uprawnienia właściciela strony różnią się możliwości jej administratorów.

Zarządzanie postami

Publikowanie postów to nic trudnego, ale nadawanie im odpowiednich opcji pozwoli wypromować treść – z czego warto korzystać?

Publikując wpis możemy oznaczyć użytkowników, którym wyświetli się treść. Dzięki temu możemy precyzyjnie wskazać, które osoby, spośród obserwujących nasz profil będą mogły czytać określony post. Używanie przycisku „publiczny” sprawi, że nasze wpisy będą widoczne dla wszystkich. Posty można edytować ( to nowość w porównaniu z FB!) klikając na mały przycisk znajdujący się w prawym górnym rogu wpisu i wybierając opcję „Edytuj”.

Warto również zadbać, by posty miały jak najbardziej interaktywnych charakter. Pozwoli to na skorzystanie z usługi „what’s new” umożliwiającej wyróżnienie postów, które cieszą się na portalu największą popularnością, a więc zebrały najwięcej plusów.

Ciekawą opcją jest również Google Ripples. Aplikacja pozwala śledzić, w jaki sposób wpisy rozprzestrzeniają się na portalu oraz którzy użytkownicy zechcieli podzielić się nimi ze swoimi znajomymi.By zobaczyć jak rozprzestrzeniały się posty wystarczy w prawym górnym rogu postu klikając na ikonkę i wybrać opcję Ripples.

Categories: Google+

Leave a Reply