Social Tools – aplikacje społecznościowe

Aplikacje społecznościowe – Facebook, Google Plus, NK

Ile znacie popularnych serwisów społecznościowych? Niezależnie od liczby którą powiecie, warto do tej listy dołożyć Pinterest – nowy portal, który z impetem podbija rynek polskich internautów.

Pinterest można porównać do tablicy korkowej, do której można przypiąć (ang.  pin  – przypiąć, interest – interesować się) interesujące nas treści znalezione w  Internecie – począwszy od postów, poprzez zdjęcia, skończywszy na filmach. Stanowi on dość ciekawe połączenie bloga i mikrobloga, który w miesiąc zyskał ponad 10 milionów użytkowników. Jednym słowem, wszystko co, naszym zdaniem, jest godne uwagi lub jest inspirujące można wrzucić na Pinterest zaledwie jednym kliknięciem.

Być może ta mechanika przypomina wam opis popularnego kwejka, lub demotywatorów. Różnica jednak polega na tym, że treści można umieszczać na założonych samodzielnie tablicach tematycznych. Pliki można albo załadować bezpośrednio z dysku komputera, albo wkleić link do strony i wybrać zdjęcie lub film, które nas interesują. Treści, które nam się spodobają można dodatkowo przepinać na własną tablicę.

O rosnącym zainteresowaniu serwisem decyduje kilka czynników. Po pierwsze Pinterest dostępny jest wyłącznie dla zaproszonych użytkowników. By mieć do niego dostęp można zapisać się na listę oczekujących na stronie serwisu, lub poprosić o zaproszenie znajomych. Logowanie następuje albo przez założenie nowego konta, albo – opcja wybierana najczęściej – przez podanie danych logowania do Facebooka lub Twittera. W przypadku tego drugiego rozwiązania, każda aktywność na Pinterest publikowana będzie na facebookowej tablicy. Ustawienia te można jednak zmienić.

Szerokie możliwości portal daje również właścicielom sklepów – właściciele butików z biżuterią lub z ubraniami, mogą liczyć na bardzo atrakcyjną prezentację produktów, a to, że z łatwością można je „przepiąć” na swoją tablicę sprawia, że Pinterest może być nową formą docierania do klientów. Dodatkowo serwis otrzymuje pieniądze za każdą osobę, która zostanie przekierowana ze zdjęcia na Pinterest do sklepu internetowego.

Korzystanie z serwisu możliwe jest również przez użytkowników mobilnych. Serwis posiada już aplikacje na iPhone, a w najbliższym czasie prawdopodobnie pojawi się również wersja dla Androida. Co więcej internauci korzystający z przeglądarki Chrome mogą zainstalować sobie dodatek, który umożliwia od razu „przypięcie” ciekawej grafiki do konta na Pinterest. Serwis wypuścił również buttony dla zewnętrznych serwisów, które umożliwiają dodanie materiału do tablicy  bezpośrednio z poziomu strony.

A jak wygląda Pinterest? Zobaczcie sami!

Categories: Nowości

Leave a Reply