Social Tools – aplikacje społecznościowe

Aplikacje społecznościowe – Facebook, Google Plus, NK

Na początek słowo wyjaśnienia. Chociaż bardzo lubimy Facebooka i korzystamy z niego codziennie, zauważamy jego małe minusy. Są to niuanse, które jednak w serwisie konkurenta się nie pojawiają. Poniżej publikujemy listę 15 (naszym zdaniem) najważniejszych różnic świadczących na korzyść G+. Gotowi? Zaczynamy!



1. Lepsze wyszukiwanie

Trudno się dziwić – Gogle było i jest liderem na rynku internetowym, jeżeli chodzi o wyszukiwanie informacji. Wyniki Facebooka na pierwszym miejscu promują strony firmowe, zaś znalezienie danego fanpage za pomocą wyszukiwarki serwisu często bywa żmudne i kończy się szukaniem strony za pomocą… wyszukiwarki. Wyniki Google są natomiast bardziej intuicyjne i kompletne. W odpowiedzi na pytanie dostajemy pełen zestaw odnośników, wśród których znajdziemy interesujące nas treści.

2. Mniej bałaganu w strumieniu

Czy wśród znajomych masz osoby, które co rusz publikują wpisy, które niekoniecznie Cię interesują? A może masz dość powiadomień kto wziął udział w danej aplikacji? W przypadku Google + takie informacje możesz po prostu wyłączyć. W tym celu wystarczy użyć przycisku „volume control”, który pozwala na regulowanie częstotliwości, z jaką na naszym strumieniu będą pojawiały się aktualizacje statusu wybranych znajomych. Dostępna czterostopniowa skala, pozwala nam zdecydować jaka ilość informacji ma się pojawiać od osób z naszych kręgów.

3. Podglądnie i edytowanie zdjęć

Z tym argumentem ciężko polemizować nawet najbardziej zagorzałym fanom Facebooka. Cóż – chcesz wykadrować zdjęcie, dodać do niego tekst, ramkę lub podciągnąć grafikę? W Google + możesz to  zrobić z poziomu swojego profilu korzystając z prostego edytora. W przypadku Facebooka musisz używać programów graficznych.

4. Komunikacja

To zarówno chat jak i videorozmowa. Doświadczenia Google w tej dziedzinie, wyprzedzające pomysły Facebooka pozwoliły na stworzenie Hangouts, jak dotąd bezkonkurencyjnego komunikatora. Za jego pomocą możesz prowadzić Videochat nie z jedną lecz z kilkoma osobami, z których nie wszystkie muszą należeć do naszych kręgów. Co ważne – zupełnie za darmo. To kolejne narzędzie świadczące na korzyść G+.

5. Pozycjonowanie

Czyli lepsza widoczność stron założonych na G+ w wyszukiwarce. To cenna informacja dla administratorów stron firmowych – jeżeli wasi fani trafiają do was z wyszukiwarki, lub też prowadzicie regularną kampanię AdWords, to założenie strony na Google+ będzie po prostu bardziej opłacalne. Druga kwestia – „+1″. Cóż – znaczniki „lubię to” nie wpływają na pozycjonowanie postów w wyszukiwarce, „+1″ tak. Jeżeli więc zależy wam na rekomendacjach, zaś opinie internautów o waszej marce lub produkcie są dla was ważne, to Google+ stanowi dobre narzędzie, które będzie wspierało ten proces.

6. Integracja z You Tube

Jeżeli nie macie problemów z podzielnością uwagi, i lubicie lub musicie robić kila rzeczy jednocześnie, ta opcja Wam się spodoba. Z poziomu Google + możecie oglądać filmy umieszczone na You Tube oraz przeglądać serwis G+ jednocześnie. Jak to zrobić? Po prawej stronie profilu znajduje się ruchoma ikonka You Tube. Wystarczy wpisać tytuł utworu, który chcemy obejrzeć i gotowe. Playlista pojawi się po lewej stronie, zaś po prawej możemy swobodnie przeglądać serwis.

Prawda, że proste?

7. Edytowanie postów

Facebook pomału umożliwia opcję poprawienia już opublikowanego postu, jednak to G+ pozwala nam pisać kursywą lub pogrubić wpis.

8. Ty decydujesz dla kogo publikujesz

To kolejna przewaga Google + – możesz tworzyć dowolną ilość kręgów i dla wybranego grona osób publikować posty. Wpisy o charakterze prywatnym może czytać tylko rodzina, te zawodowe koledzy z pracy, zaś bardziej rozrywkowe – wszyscy znajomi. Sam wybierasz kręgi, dla których przeznaczony jest komentarz. Facebook pozwala tylko w niewielkim stopniu na ustawienie opcji prywatności postu.

Co ciekawe możesz również zablokować opcję komentowania wpisu oraz udostępniania go dalej. To przydatna opcja w przypadku zamieszczania zdjęć pochodzących z prywatnego albumu;) Ostatnia nowość – link do postu. Prowadzisz blog i chcesz się pochwalić swoim wpisem na tablicy? Nie musisz już enigmatycznie tłumaczyć, że chodzić Ci „o ten 4 wpis od dołu po lewej stronie”, lecz po prostu pobierasz adres URL i kierujesz swoich czytelników bezpośrednio do konkretnego komentarza;)

9. Pisz bez limitu

Chcesz się podzielić własnym spostrzeżeniem, ale nie zmieścisz się w określonym na Facebooku przedziale znaków? Na Google + nie ma takiego limitu. Na swoim strumieniu możesz opublikować dowolnej długości post.

10. O czym się mówi

Chcesz wiedzieć co jest teraz na topie? Włączasz What’s hot i już wiesz. Facebook nie tworzy rankingu najpopularniejszych postów.

11. Bez reklam

Jak na razie Google + nie zarzuca nas reklamami. Jeżeli nie interesuje cię, do jakich grup należą Twoi znajomi, oraz dla jakiej strony stanowisz Core target działań reklamowych śmiało korzystaj z Google +.

12. Lepsze pozyskiwanie znajomych.

To prawda, użytkowników Google + jest mniej, ale za to łatwiej ich zdobyć. By budować fanpage na Facebooku możesz:

a) zapraszać znajomych
b) utworzyć reklamę
c) linkować do profilu

W przypadku Google + „fani” twojej strony mogą trafić na fanpage prosto z wyszukiwarki, już kilka godzin po założeniu strony. Wszystko dlatego, że strony na g+ są łatwiejsze w pozycjonowaniu niż Facebookowe fanpage.

13. Bez timeline

Zasada usability brzmi – funkcjonalność na pierwszym miejscu. Denerwuje was Timeline? Na Google + pozostaje klasyczny, prosty, intuicyjny i łatwy w obsłudze strumień. Lubimy przyjazne rozwiązania, stawiające na pierwszym miejscu User experience.

14. Integracja z pozostałymi usługami Google.

Google to gigant – masz Gmail’a,oglądasz You Tube’a, korzystasz z chrome’a, google dosc lub google maps? G+ pozwala łączyć i integrować te usługi.

15. Google w wersji mobile

Korzystasz z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych? Wydaje się oczywiste, że właściciele Android Market nie pozwolili by sobie na niedociągnięcia. Korzystanie z Google + za pośrednictwem smartphone’a jest po prostu wygodniejsze niż ma to miejsce w przypadku Facebooka. Chcesz się przekonać – sprawdź!

Podsumowanie: Facebook jest nr jeden jeżeli chodzi o sieć kontaktów – cóż, próżno szukać na Google + wszytskich znajomych. Jeżeli jednak chodzi o UI wybieramy G+.

Categories: Recenzje

Leave a Reply