Social Tools – aplikacje społecznościowe

Aplikacje społecznościowe – Facebook, Google Plus, NK

Publikujemy skróconą listę nowości!

Timeline – zdjęcie w tle

Jest to przestrzeń w górnej części profilu przeznaczona na grafikę o rozmiarach 851 x 315 px. Zdjęcie ma uatrakcyjniać wizualnie profil, lecz zapomnij o wykorzystaniu go do celów marketingowych. W tym miejscu pojawiają się dość pokaźne ograniczenia w postaci regulaminu Facebooka, który wyraźnie zabrania zamieszczania w tym miejscu informacji handlowych (w tym powiadomień o zniżkach, promocjach, czy ofertach specjalnych na stronie producenta), danych kontaktowych, odniesień do natywnych funkcji Facebooka (w tym znacznika lubię to) oraz wpisów nakłaniających fanów do podjęcia określonego rodzaju aktywności (kliknij, polub, zrób, zamów). Niestosowanie się do tych wymogów może skutkować nawet usunięciem profilu.

Ekspozycja informacji o firmie

Kiedyś w menu po lewej stronie, teraz tuż pod zdjęciem. Informacja o firmie, która znajduje się w jednym z najbardziej widocznych miejsc na stronie powinna przekazywać najistotniejsze informacje.

Panel administratora

Jedną z nowości jest panel administratora, który w rozbudowanej formie został umieszczony na samej górze strony. W jego skład wchodzą m.in. działy z powiadomieniami, informacja o nowych osobach, które dołączyły do profilu oraz skrócone statystyki strony.

Oś czasu

Największa zmiana, jaka czeka na użytkowników Facebooka to prezentowanie wpisów na tablicy w formie osi czasu. Posty pojawiające się na tablicy są uporządkowane w sposób chronologiczny, jednak ważniejsze wpisy można wyróżnić za pomocą specjalnego znacznika, który wyświetli się po najechaniu kursorem na odpowiedni post. Takie rozwiązanie pozwala na „przeklejanie” ważniejszych informacji na górną część osi czasu, co w przypadku rewolucyjnych zmian w menu może znacząco ułatwić fanom odnajdywanie informacji na stronie oraz sam proces nawigacji. Z opcji tej warto korzystać do informowania o trwających promocjach, konkursach, akcjach kuponowych. Ciekawym narzędziem jest też nowy znacznik „Ważne wydarzenie”. Pozwala on na publikowanie wpisów z dokładną datą oraz oznaczonych flagą.Timeline może uatrakcyjnić profil, zaś zwiększenie miejsca na treść (z dotychczasowych 520 px na 810 px) umożliwia lepsze wyeksponowanie contentu w ramach profilu.

Menu i aplikacje

Największa zmiana dotyczy samego menu, które zostanie przeniesione z lewej części ekranu, na pasek wyświetlający się w skróconej formie w prawym górnym rogu. Prezentowane będą tylko 4 pierwsze zakładki, zaś pozostałe wyświetlą się po ręcznym rozszerzeniu dostępnych opcji. Taka zależność zwiększa konieczność zaangażowania się fanów w przeglądanie profilu oraz wymusza bardziej świadome, intencjonalne korzystanie z fanpage. Nowe duże, czytelne i wyraźnie odgraniczone ikony menu pozwalają na bardziej precyzyjną nawigację, a w tym korzystanie z serwisu za pomocą urządzeń wyposażonych w ekrany dotykowe. Co ciekawe, wygląd ikon można zmienić, klikając na znacznik „ołówka” oraz rozszerzając dostępne opcje.

Wiadomości prywatne

Nowością jest również dość ciekawa funkcja wysyłania prywatnych wiadomości bezpośrednio do administratorów profilu. Odpowiedni dział znajduje się po prawej stronie. Funkcję tę, można jednak wyłączyć, choć z perspektywy działań marketingowych, takie rozwiązanie jest bardzo korzystne.

Categories: Facebook

Leave a Reply