Social Tools – aplikacje społecznościowe

Aplikacje społecznościowe – Facebook, Google Plus, NK

Chociaż NK (Nasza klasa), zdecydowanie najszybciej zawojowała polski rynek mediów społecznościowych, to jednak wiele marek decyduje się na działania marketingowe w ramach Facebooka. Co cierkawe, w przypadku  niektórych grup docelowych oraz wybranych treści, działania na NK będą zdecydowanie bardziej opłacalne i efektywne.

Kto się bawi na NK?

W porównaniu z Facebookiem NK wypada blado – użytkownicy obecni na portalu są mniej skorzy do interakcji, rzadziej komentują wpisy, za to chętniej biorą udział w zabawach, grach i konkursach. Chociaż portal jest w stanie wygenerować wiele wejść na stronę firmową, to jednak odwiedziny z Facebooka są lepsze jakościowo – użytkownicy przeglądają więcej stron, spędzają na witrynie więcej czasu, chętniej podejmują interakcję.

NK to portal o charakterze bardziej zabawowym, dlatego poruszana tematyka powinna mieć lżejszą treść. Zamiast komunikacji typowo produktowej, chętniej poruszane są problemy związane ze światem marki, a w tym celebrytów, testimoniali itp. Najaktywniejsza grupa docelowa skupiona wokół naszej klasy to osoby młode w wieku 15 – 30 lat.

Jak zorganizować konkurs na NK?

W przeciwieństwie do Facebooka, który udostępnia otwarte API, organizacja konkursu na NK wymaga współpracy z deweloperami serwisu. Czas realizacji konkursu jest więc uzależniony od funkcjonalności i scenariusza akcji. Z reguły projekty tworzone są przez wewnętrznych programistów, choć portal skłania się również do implementowania zewnętrznych aplikacji, stworzonych na interfejsie OpenSocial.Co ramach portalu mogą również pojawiać się aplikacje reklamowe oraz inne, niestandardowe formy reklamy. Korzystna jest również forma promocji, łącząca tradycyjne formaty reklamowe z mechanizmami społecznościowymi, takimi jak np. polecenia akcji, powiadomienia, rekomendacje znajomych albo wpisy mikroblogowe. Te rozwiązania skutecznie wspierają tradycyjna promocje i potrafią wygenerować nawet 80 procent ruchu w akcji.

NK jest więc miejscem, gdzie szansę na sukces maja marki dedykowane dla ludzi młodych, dynamicznych, lubiących zabawę. Świadczą o tym wyniki, odnotowane m.in. przez Play oraz Danio, w przypadku których liczba osób biorących udział w aplikacji oscylowała w okolicach jednego miliona. Celem działań powinna być natomiast raczej budowa świadomości i efekty typowo brandingowy, niż zapoznanie z konkretną ofertą.

Categories: NK

Leave a Reply