Social Tools – aplikacje społecznościowe

Aplikacje społecznościowe – Facebook, Google Plus, NK

Niezależnie od tego, jak wielki masz talent literacki, o swojego bloga musisz zadbać również pod kątem marketingowym. Jednym ze skutecznych kanałów promocji swojego wirtualnego pamiętnika możesz uczynić media społecznościowe, choć musisz wiedzieć, że zasięg i potencjał słecznościówek jest nierówny. Z której więc najlepiej korzystać? Portale społecznościowe to nie tylko sposób na zdobycie nowych czytelników bloga ale również świetny kanał np RSS. Na tablicy czy w strumieniu możesz publikować informacje o nowych postach, tworzyć albumy czy wreszcie dyskutować na temat swoich notatek. Wszystko w czasie rzeczywistym, oraz w bardziej interaktywnej formie, niż miałoby to miejsce w tradycyjnej formie. Nie warto jednak tworzyć kilkunastu kont na różnych portalach, lecz zdecydować się na klika, najlepiej takich zarządzanych z poziomu jednej aplikacji. O tego typu narzędziach pisaliśmy już w poprzednich postach. Dziś skupimy się na tym, które z portali są najskuteczniejszym narzędziem komunikacji i promocji blogów.

Twitter

Jeżeli z założenia jesteś osobą, której zawsze brakuje czasu i zawsze wszędzie się spieszy, a przy tym zależy Ci na w miarę dobrym efekcie przy minimalnym wysiłku warto zainteresować się właśnie Twitterem. Dlaczego? Portal umożliwia zamieszczanie linków do blogów wraz z krótkim komentarzem. Plusem jest również asymetryczna sieć obserwujących/obserwowanych. Innymi słowy nie musisz dodawać do swojego konta wszystkich użytkowników, którzy chcą czytać twojego bloga. Co ciekawe, poprzez Twitter można przystąpić do grup tematycznych związanych z tematyką bloga, co stanowi nieraz cenne źródło inspiracji oraz prawdziwą skarbnice nowych czytelników. Kolejny plus – wyszukiwarka. Ta na twitterze wyszukuje nie tylko gotowe profile ale również Tagi. A jak wiadomo, to one niejednokrotnie pozwalają na zwiększenie zasięgu bloga.

Facebook

Przewaga tego medium to przede wszystkim liczba użytkowników oraz zakres ich aktywności (komentarze, lubię to, aplikacje). Niemniej taki układ może prowadzić do natłoku informacji. Facebooka trzeba również umiejętnie moderować poprzez publikowanie angażujących postów oraz dbać o jego stronę wizualną. Jeśli więc prowadzić fotobloga, lub na Twojej stronie znajdują się ciekawe zdjęcia, to FB jest portalem dla ciebie. Dzielenie się i udostępnianie, może przyciągnąć nowych czytelników, choć z pewnością budowanie społeczności zajmie ci więcej czasu niż na Twitterze. Kolejny plus facebooka to reklamy – jeżeli twój blog ma na siebie zarabiać, lub pełnić funkcje marketingowe, to reklamy z pewnością warto wykorzystać. Koszt i czas uruchomienia kampanii jest niewielki, minus to konieczność posiadania karty kredytowej.

Google +

Minus to liczba użytkowników – ta niestety nie powala, za to plusy to przede wszystkim korzyści SEO (a więc dobre pozycjonowanie postów) oraz asymetryczna sieć. Na uwagę zasługują tez narzędzia typu Ripples oraz What’s hot, które pozwolą promować najciekawsze wpisy. Twitter oraz Facebook – zalety Na koniec krótko, o cechach wspólnych portali, które mogą okazać się zaletami. Są nimi przede wszystkim aplikacje, które pozwalają na jednoczesne publikowanie postów na tych dwóch programach z poziomu jednego systemu. Nie musisz już logować się na każde konto i z osobna dodawać wpisy, lecz po prostu korzystasz z aplikacji, która automatycznie zamieszcza wpis na obu portalach. Prawda, że proste?

Categories: Recenzje

Leave a Reply