Social Tools – aplikacje społecznościowe

Aplikacje społecznościowe – Facebook, Google Plus, NK

To nie tylko problem niemoralnych treści, ale także prywatności. Już teraz w sieci można znaleźć wiele poradników, mówiących o tym jak nie ujawniać zbyt wielu informacji na swój temat niepożądanym osobom. Tego problemu dotyczy także kampania „Dbaj o fejs” skierowana zwłaszcza do najmłodszych użytkowników social mediów. Ni dziwi więc styl komunikacji oraz główna postać kampanii – stylizowany na superbohatera Fejsmen.

Kampania „Dbaj o Fejs” realizowana przez Fundację Dzieci Niczyje oraz NASK, które razem tworzą Polskie Centrum Programu Safer Internet. Na profilu Fejsmena na Facebooku znaleźć można nie tylko konkursy i ciekawe aplikacje, ale również zapoznać się z wpisami podejmującymi problem prywatności w portalach społecznościowych. Akcję wspierają 3 animowane filmy umieszczone na You Tube, na których Fejsman musi zmierzyć się z innym zagrożeniem, m.in. obscenicznymi zdjęciami, publicznym udostępnianiem informacji na swoim profilu czy pozostawianiem komputera bez wylogowania się z portalu.

Oprócz Facebooku osoby powyżej 13 roku życia mogą od początku tego roku zakłada profile w ramach Google+. Zdaniem twórców serwisu portal został opracowany tak, by nawet najmłodsi użytkownicy mogli korzystać z niego w sposób, który nie wzbudzi obaw ich rodziców. Podstawowe narzędzia, które mają to ułatwić to kręgi i udostępnianie treści tylko wybranym osobom, czy blokowanie kontaktu z użytkownikiem dla osób spoza kręgu.

Skąd pomysł na kampanię? Z jednej strony to odpowiedź na coraz więcej zgłoszeń, które trafiają do helpline.org.pl, czyli telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży, z drugiej konieczność, gdyż wg badań ze „społecznościówek” korzysta już 70% dzieci i młodzieży. Jakby tego było mało, ponad połowa dzieci w wieku 9-12 lat korzysta już z Facebooka, który oficjalnie zezwala na założenie konta dopiero po ukończeniu przez internautę 13 lat.

Categories: Nowości

Leave a Reply