Social Tools – aplikacje społecznościowe

Aplikacje społecznościowe – Facebook, Google Plus, NK

Social buying to dziś termin, którego nikomu nie trzeba tłumaczyć. Kupowanie z poziomu portali społecznościowych, stanowi coraz silniejszy segment branży e-commerce. Facebook roku kolejny krok w przód i już niedługo wprowadzi nowy przycisk „Chcę to”, który zdaniem jego twórców zdybamizuje branżę e-commerce.

Zapowiedziana zmiana to jednak nie jedyna nowość, jaka czeka na marketerów na Facebooku. Już niedługo ma zostać uruchomiona aplikacja Open Graph za pomocą której możliwe będzie poinformowanie znajomych konkretnego użytkownika o tym, że dana osoba dokonała zakupu produktu czy usługi.Zapowiadane zmiany mają szczególne znaczenie dla skleów internetowych, które prowadzą swoje fanpages na facebooku.

Sprzedawcy, znając preferencje zakupowe użytkowników,będą mogli jeszcze lepiej targetować reklamy na Facebooku. Z kolei publikowanie informacji o kliknięciu w „Chcę to” przyczyni się do zwiększenia widoczności danego sklepu śród społeczności Facebooka.

Wprowadzenie przycisku „Chcę to” oraz opublikowana na Facebooku informacja o tym, że użytkownik rzeczywiście coś kupił to szansa na zwiększenie popytu na konkretne produkty czy usługi oraz doskonała forma tzw. marketingu rekomendacji. .Opisane funkcje to kolejne rozszerzenie dotychczasowych aplikacji społecznościowych, umożliwiających społecznościowe słuchanie muzyki, społecznościowe czytanie czy oglądanie filmów.

Categories: Facebook

Leave a Reply