Użytkowników mobilnych przybywa, a ich przyrost dobrze widać na przykładzie Facebooka, z którym w czerwcu połączyło się aż 100 mln mobilnych internautów. Dane te obrazują, że 20% użytkowników serwisu nie zagląda nawet na desktopowi wersję portalu, zaś jak wynika z prognoz tren ten będzie rósł w najbliższym czasie o kolejne kilka procent.
Sytuacja to, to jasny sygnał, że w najbliższym czasie dojdzie niewątpliwie do monetaryzacji rynku mobilnego, co zapowiada wprowadzenie takich narzędzi jak:
nowe zdarzenia sponsorowane przeznaczone specjalnie dla mobilnej wersji Facebooka, oraz wprowadzenie mobilnych reklam działających w ramach portalu. Co więcej już teraz widać, że współczynnik klikalności reklam mobilnych na Facebooku jest znacznie wyższy niż tych, które wyświetlają się w desktopowej wersji serwisu.
Minus to oczywiście parametry techniczne – w mobilnej wersji pojawia się najwyżej jedna reklama, w przypadku wersji desktopowej jest ich aż 7. Mimo to nie wątpimy, że mobilna wersja serwisu nadal dynamicznie będzie się rozwijała.