Social Tools – aplikacje społecznościowe

Aplikacje społecznościowe – Facebook, Google Plus, NK

Długo zapowiadane zmiany powoli stają się rzeczywistością. Facebook idąc za ciosem wprowadza nowe narzędzie służące do tworzenia listy rzeczy, które chciałby nabyć lub dostać użytkownik. Wraz z tym facebook umożliwia zbierane informacji i daje możliwość tworzenia spisu upragnionych prezentów. Testy przycisku „chcę”, o którym mowa, już trwają na razie we współpracy z wybranymi sklepami – Victoria Secret oraz Pottery Barn.

Takie rozwiązanie, oparte na integracji sklepu internetowego z fanpage marki na Facebooku, daje możliwość poinformowania znajomych o swoich preferencjach. Jak zauważają twórcy przycisku „chcę”m jego stworzenie związane było z zauważanym wykorzystywaniem przez przedsiębiorców stron internetowych do dzielenia się informacjami na temat swoich produktów w formie zbiorów fotografii. Kolejnym udogodnieniem dla sprzedawców korzystających z przycisku chcę ma być również opcja bezpośredniego zakupu przedmiotów.

Takie rozwiązanie nie bez przyczyny kojarz się z funkcjonalnością serwisu Chcę.to, w ramach którego możliwe jest tworzenie wirtualnej listy pożądanych przedmiotów. Natomiast z punktu widzenia Facebooka taka funkcjonalnośc pozwoli fanom na jeszcze  większe zintegrowanie się z markami, co z pewnością przyczyni się do rozwoju platformy f-commerce.

Do tej pory próby połączenia e-commerce i mediów społenościowych nie odniosływiekszych sukcesów,  a firmy oferujące oprogramowanie do prowadzenia sprzedaży nie cieszyły się duża popularnością. Z pewnością jednak przycisk „chcę” zmieni podejście użytkowników do kupowania bezpośrednio z poziomu Facebooka.

Categories: Facebook

Leave a Reply